نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4048
-
الف
+

«جنگل فندقلو» منطقه ای که دو بهار در سال دارد

در این گزارش قصد داریم به یکی از مناظر طبیعی و بسیار زیبا در شهر اردبیل سفر کنیم.

«جنگل فندقلو» یکی از مناطق بکر و زیبای گردشگری ایران با گونه‌های متفاوت گیاهی و جانوری بوده که همه ساله به خاطر سرسبزی و طبیعت فوق العاده اش مورد بازدید گردشگران و مسافران زیادی قرار می گیرد. 

جنگل فندقلو با وسعتی در حدود 85 هکتار در فاصله 25 کیلومتری شهر اردبیل و محدوده شهر نمین قرار دارد. این مکان به خاطر زیبایی ها و مناظر و جذابیت های طبیعی همچون گردنه حیران، استخر آب گرم، رستنگاه گل سوسن، گل چلچراغ و ... مشهور است.

«مشه سویی» استخر آب گرم موجود در این جنگل که آب آن خواص درمانی نیز دارد، پذیرای بسیاری از افراد است که به آب گرم و خواص آن علاقه دارند.  

جنگل فندقلو دارای آب و هوای مرطوب و دلپذیر بوده و به همین جهت موجب رشد درختان مختلف میوه مانند فندق، سیب وحشی و گونه های علفی منطقه مانند نسترن ، غوره، ازگیل، به ، تمشک، خاس، پامچال، بابونه، سرخس، بنفشه وحشی، گل گاو زبان، توت زمینی وحشی می باشد. همچنین گونه های جانوری مانند خرس قهوه‌ای و سمور و پرندگانی مانند قرقاول، کبک و عقاب طلایی زندگی می‌کنند.

این منطقه دو بهار دارد، یکى از ابتداى حمل/فروردین تا پایان جوزا/خرداد و دیگرى از میزان/مهر تا عقرب/آبان و تنها منطقه گردشگری است که در یک سال دو بار از فصل بهار میزبانی می‌کند.

 با توجه به نکات مطرح شده می‌توان گفت منطقه فندقلو با داشتن انواع درختان میوه، پیست اسکی و گونه‌های گیاهی و طبی مختلف، آب معدنی، حیات وحش، آب و هوای معتدل و چشم انداز زیبا و بسیاری دیگر از قابلیت ها و چشم‌اندازهای طبیعی جزو مناطق منحصر به فرد اردبیل و ایران است.

فندقلوفندقلوفندقلوفندقلوفندقلوفندقلوفندقلو

ع ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر